湾岸
東京湾岸に設計したものは7つあった。6つは埋め立てで5つは人工島と呼ばれる場所である。そして6つはバブルの頃である。湾岸は土木と建築が業界、官僚それぞれの立場と利権が交錯する。建築規模が土木スケールになるのはそれゆえの必然なのかもしれない。みなとみらい、木更津人工島、川崎人工島、城南島、内幸町、台場、ディズニーランド、このうち城南島のリーテムだけがポストバブルて独立後の作品で最も小さいが敷地面積は5000m2とやはり大きい。
I have done seven designs around the Tokyo Bay coast. Six are Located on landfills and five are placed on so called artificial islands. And six were bukt around the time of the bubble. In the Gulf, civil engineering and architecture conflict each other in terms of the industry, and bureaucrats. Therefore, it may be inevitable that the scale of construction will be the scale of civil engineering. Minatomirai, Kisarazu artificial island, Kawasaki artificial island, Jonanjima, Uchisaiwaicho, Odaiba, Disneyland, of which only the Retem of Jonanjima is the smallest post-bubble work after independence, but the site area is still large at 5000 m2.
You must be logged in to post a comment.