スケッチ
先日モノグラフ用にスケッチをプロジェクトごとに分類した。スケッチは、その時々で平面、断面だったり、パースだったり、ディテールだったりする。またプロジェクトの始まりは訳のわからない線だけど、現場に入ればきっちりとした線になってきたりする。筆記用具もその時そこにあるものを使うし、色が欲しい時もあればいらない時もある。だからどうも、篠原先生やシーザのスケッチのように書き方も筆記用具も統一されているスケッチはその場その場で書The other day I categorized my sketches for monographs by the project. A drawing can be a plan、 a section, a perspective, or a detail, depending on the project. Also, at the beginning of the project, the lines are often obscure, but once we get into the construction, they become more precise. I use whatever writing materials are available at the time, and sometimes I want color, and sometimes I don’t. Therefore, when I look at the drawings by Shinohara-sensei or Cesa, where the writing style and tools are coherent, I wonder if they drew them on the spot.
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