青木さんのインタビュー
編集後記を送付してJIAマガジン3月15日号はそろそろ校了。今月号の「建築が生まれる時」は、青木淳さんが1995年に作られた馬見原橋のスケッチである。橋を上下に分岐させ、橋の下に溜まり場を作りながら、それが構造的にも有効に働くように考えた経過が、ここに表れている。インタビューでは、磯崎事務所に入った経緯から、独立、度々反転の意味について聞いた。それは建築の自律性を生み出す自己言及性の表れであるということに驚いた。コトをモノにするプロセスがきちんと存在しているところが青木さんの魅力であると再確認した。
The post-editorial note has been sent, and the 15th March issue of JIA Magazine is almost finished. This month’s issue, “When Architecture is Born,” features a sketch by Jun Aoki of the Mamihara Bridge, built in 1995. It shows how to make the bridge branch up and down, creating a reservoir underneath the bridge while also making it structurally effective. In the interview, we asked him about the meaning of reversals. I was surprised to learn that it is a sign of self-referentiality that creates the autonomy of architecture. I was reconfirmed that Aoki’s appeal lies in the fact that the process of turning an event into a thing exists appropriately.
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