JIAマガジン
JIAマガジン8月15日号編集後記を先ほど送ってもうすぐ校了。今月の建築が生まれる時は中川エリカさんの桃山ハウスが生まれた時のドローイングである。中川さんの建築は詳細な周辺敷地を含むドローイングと、これまた詳細な模型を見つめて熟考する中から滲み出てくるように思われる。ドローイングは平面図でもなければ、パースでもアクソメでもなくそこにある情報をくまなく取り込むように描かれている。そしてその描き方はいつも決まっているわけではない。プロジェクト毎に色々と変化しているところが中川さん的である。常に、現れてくる対象を受け取る方法を一から考えている。
I’ve just sent the post-editorial for the 15 August issue of JIA Magazine, and it’s almost finished. This month’s When Architecture is Born is a drawing of the birth of Erika Nakagawa’s Momoyama House. Nakagawa’s architecture seems to emerge from her detailed drawings of the surrounding site and her contemplation of her complex models. The drawings are not floor plans, perspectives or axes, but are drawn in such a way as to take in every bit of information that is there. And the practice of drawing is not always fixed. The way she draws is not always fixed; it changes from project to project, which is typical of Nakagawa. She is always thinking from scratch about how to receive the objects that appear.
JI
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