問題を作れる人になろう
マルタ
マドリード工科大のマルタ准教授の招聘助成金採択決定通知が来た。良かった。彼女の書いたPhdはファッションと建築。イッセイは主要な研究対象。マドリードでもニューヨークでもブエノスアイレスでも世界中だいたい一流大学にファッション学科はあるしファッション美術館があるものだ。日本くらいだファッションがアカデミックな対象にならない国は。I received a notification that Associate Professor Marta from the Polytechnic University of Madrid has been selected for the invitation grant. it was good. Her phd theme is fashion and architecture. Issei is the main research subject. Almost every top university in the world, whether it’s Madrid, New York, or Buenos Aires, has a fashion department and a fashion museum. Japan is the only country where fashion is seen as something to play with
表現と受容
言葉で生きる人にとっては、どういうつもりで言ったかではなく、どう伝わったかが全てである。辞めた県知事を見ていると思う。表現者は皆同じ。本人がどう思うかではなく受容者がどう受け取るかである。建築家にとってもどういうつもりで作ったかではなく、どう感じられたかが全てである。だから批評は制作であり、きちんと学ぶべきことなのである。
For people who live by words, it’s not what they meant when they said it, but how it was conveyed that matters. I think it while looking at the mayor who resigned. It’s the same for all artists. It’s not about what the person thinks, it’s about how the recipient receives it. For architects as well, it’s not about how they intended to create something, but how it makes them feel. Therefore, criticism is production and something that should be studied properly.
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