ストラヴィンスキーの凄さ
すごいなストラヴィンスキ!プルチネラは完全なパクリでしかし文脈をずらす。1920年にポストモダニズム先取りしてる。Amazing Stravinski! Pulcinella is a complete copy, but shifts the context. Anticipating postmodernism in 1920.
シェーンベルクの凄さ
マルタレクチャー
本日18時より理科大葛飾キャンパスに於いてマドリード工科大准教授マルタ•ムニョスの公開レクチャー。テーマは身体とそれを包むもの。建築と服を等価に語るでしょう。Today from 6pm, Marta Muñoz, associate professor at the Polytechnic University of Madrid, will give a public lecture at the Katsushika Campus of the Tokyo University of Science. The theme is the body and what surrounds it. She would talk about architecture and clothing in equal terms.
コンペ本
コンペを評価する本を4人で作り始めて何年経ったか忘れたが、初校が送られてきた。要項、案、リレーション、グラフィックの4つを評価ポイントとして、最近のコンペの最優秀案を優秀案と比べるというちょっと過激な試みをした。秋頃には出版される予定。こうご期待。I don’t remember how many years it’s been since I started making a book to evaluate competitions, but I received the first draft. It was a somewhat radical attempt to compare the best proposals from recent competitions with the excellent proposals, using four evaluation points: outline, proposal, relationship, and graphics. It is scheduled to be published around autumn.
建築書の解剖学
読もうかなと思っていたら、鹿島からいただいた。なかなか重厚な本だ。質感、表面、旋律、構造、尺度という視点で書物と建築の相互影響を分析しようという試み。ちょっと気がつかなかった視点だが、解剖学だから書物の物性にこだわっている。そこが面白くもあるが、限界でもある。I was thinking about reading it , when I received it from Kashima. It’s a very solid book. An attempt to analyze the mutual influence of books and architecture from the perspectives of texture, surface, melody, structure, and scale. It’s a perspective that I hadn’t noticed before, but since it’s anatomy, I’m very particular about the physical properties of books. That’s what makes it interesting, but it’s also a limitation.
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